Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins Pi7 S2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

de Teckel 09-04-2023

Prijzig, maar je krijgt er een hoop voor terug

Geschreven voor: Bowers & Wilkins Pi7 S2

Het zijn prijzige oortjes, maar krijg je daar dan ook wat voor terug. Ja: je krijgt er ook veel voor terug, maar er zijn zeker ook kanttekeningen. De minpunten: de verbinding doet soms moeilijk. Op een druk station raken de oortjes soms even de kluts kwijt maar dat wordt met elke update beter, dus het zal een software issue zijn. Een ander minpunt is de gevoeligheid van de knoppen en draagdetectie. Dat zorgt er soms voor dat gepauzeerd wordt, terwijl dat niet gewenst is. Dit zal met name een gewenning zijn en ligt ook helemaal aan de manier waarop je zelf door je haren strijkt of een oortje even uitdoet. Dan de pluspunten: de audiokwaliteit natuurlijk, die is zoals gewend van B&W. Maar.. daarvoor is een goede audiobron en verbinding wel belangrijk! Dus Investeer ook zeker in een goede streamingsdienst, dit is aanzienlijk te merken! De Noicecancceling is ook geweldig en kent twee instellingen. Dat is beperkt, maar voldoet erg goed. Een andere plus: je kan van een analoge minijack aansluiting een draadloze verbinding maken. Dat is uniek voor dit type oortjes! Dus ook oudere audiospelers kunnen ineens draadloos worden, of je tv.. bedenk wel: het bereik is beperkt! Dan de normale, maar goede zaken: batterijduur is uitstekend, oortjes zien er chique uit, diverse opzetstukken meegeleverd en ze blijven zitten (en voelen comfortabel). Het verschil met de pi5 s2: de mogelijkheid voor analoge verbinding en Net nog wat beter (diepere) geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noicecancelling
  • Bluetoothaansluiting voor analoge apparaten

Minpunten

• Gevoeligheid knoppen
  • Verbinding

j************@h********** 29-03-2023
Geschreven voor: Bowers & Wilkins Pi7 S2

Laten we het maar meteen toegeven: we zijn allemaal oordopjes kwijtgeraakt. Het maakt niet uit hoe zorgvuldig we ze bewaren, op de een of andere manier verdwijnen ze gewoon in het niets. Maar met de Bowers & Wilkins Pi7 S2 True Wireless hoofdtelefoon hoef je je daar geen zorgen meer over te maken, want deze oordopjes blijven stevig in je oren zitten, zelfs als je je hoofd schudt als een gek.

En het beste van alles? Je kunt nu eindelijk je lievelingsliedjes op een nieuw niveau beleven. De geluidskwaliteit van de Pi7 S2 is fenomenaal, en het voelt alsof je midden in de muziek zit. Het is een beetje alsof je in een geheime nachtclub bent en de DJ's persoonlijk voor jou de beste hits draaien.

En weet je wat nog beter is? Je kunt deze hoofdtelefoon ook gebruiken om telefoongesprekken te voeren. Dus als je tijdens het wandelen of joggen gebeld wordt door je ex, dan kun je hem of haar luid en duidelijk vertellen dat je geen tijd hebt om te praten omdat je een belangrijke afspraak hebt met je favoriete artiest. Dat zal ze leren!

En als laatste, maar zeker niet het minste, is de batterijduur van de Pi7 S2 ook geweldig. Je kunt nu zonder onderbrekingen naar je muziek luisteren terwijl je je hele huis schoonmaakt, of terwijl je een marathon aan het lopen bent. En als je echt gek wilt doen, dan kun je ze ook gebruiken tijdens het douchen (wees wel voorzichtig, want de Pi7 S2 is niet waterdicht).

Kortom, de Bowers & Wilkins Pi7 S2 True Wireless hoofdtelefoon is de perfecte mix van functionaliteit en plezier. Het is alsof je je eigen persoonlijke DJ hebt die je overal mee naartoe kunt nemen, zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat je oordopjes kwijtraakt. Dus waar wacht je nog op?

Pascal 29-03-2023

Goed product

Geschreven voor: Bowers & Wilkins Pi7 S2

De Bowers & Wilkins Pi7 S2 zijn luxe oordoppen. De afwerking van de oordoppen en de behuizing is fraai. Het draagcomfort is prettig en de oordoppen blijven goed in het oor zitten bij normaal gebruik.
Ik kan de oordoppen zelf vergelijken met de Bangs & Olufsen e8 3rd. Hierin zijn de oordoppen van B&W superieur t.o.v. de oordoppen van de B&O. De B&O daarentegen heeft wel de mogelijkheid op het geluidsprofiel aan te passen m.b.v. van een equalizer. Hierdoor kan men de tonen naar eigen smaak inzetten. Het beluisteren van muziek is met de B&W zeer prettig. Echter zou je voor het beluisteren van een film het geluidsprofiel willen veranderen.
De batterijduur zonder ANC is voldoende, bij gebruik van ANC neemt de gebruiksduur toch wel af, hiervoor moet men toch even de oplaadbehuizing de tijd geven om de dopjes op te laden.

Pluspunten

• Luxe
  • Geluid

Minpunten

• Geen equalizer
  • Batterijduur met anc aan

Naomi 24-03-2023

Erg goed product met een kanttekening

Geschreven voor: Bowers & Wilkins Pi7 S2

Toen ik de Bowers & Wilkins Pi7 S2 voor het eerst zag kreeg ik hoge verwachtingen ervan, aangezien ik gelezen had over de voorloper ervan, de Pi7. Echter na ze 2 weken in gebruik te hebben moet ik eerlijk toegeven dat mijn enthousiasme nogal verdeeld geraakt is. De oortjes hebben zeer sterke punten, maar vallen op andere aspecten toch wat tegen. De geluidskwaliteit is echt fenomenaal, (Vergeet bij android 10 niet de APTX functionaliteit te activeren in het bluetooth menu!) maar ze laten wel wat steekjes vallen op het gebied van connectiviteit en omschakelen tussen apparaten. Ondanks dat de handleiding aangeeft dat er tot 5 apparaten verbonden kunnen worden, willen de oortjes niet automatisch switchen tussen de verbonden apparaten wanneer er bijvoorbeeld een call binnenkomt. Wellicht ligt het aan mijn set B&W's, ik heb een ticket lopen bij de support afdeling van B&W. Ik heb een setje Jabra Elite 75T, waarmee ik de B&W oortjes kan vergelijken, en die hebben dat probleem niet, die gaan feilloos over naar de andere apparaten (max 2), maar ze zijn dan ook daadwerkelijk met die twee apparaten gelijktijdig verbonden.
Het draagcomfort van de B&W in-ears is acceptabel. ze zijn redelijk hoekig gevormd en dat maakt ook dat ze niet zo eenvoudig uit de oplaadcase te halen zijn. Hun cilindrische vorm zorgt ervoor dat ze eerst recht omhoog getrokken moeten worden, iets dat door het magneetje in de case wat bemoeilijkt wordt.
De acculading is voldoende om de werkdag mee rond te komen, zolang je de oortjes in de middagpauze maar terug in de oplaadcase bewaart zodat ze weer een kleine oplaadbeurt krijgen. De deksel van de oplaadcase voelt wel een tikkeltje goedkoop aan.
Waar ik wel enorm van gecharmeerd ben is de mogelijkheid om via de 3,5mm audio jack naar usb-C kabel ook naar apparaten zonder bluetooth te kunnen luisteren via de audio retransmission functie van de oplaadcase. Dikke plus voor die functie.

Zijn de B&W oortjes een aanrader? Mijn gevoel gaat twee kanten op. Ga je voor de kwaliteit van het geluid en een stijlvol accessoire? Dan zijn deze in-ears jouw volgende aanschaf. Tenzij je voor brede inzetbaarheid gaat, want dan denk ik dat er betere opties zijn voor een betaalbaardere prijs.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Ook te gebruiken zonder bluetooth

Minpunten

• overschakelen tussen apparaten
  • Bouwkwaliteit oplaad case
  • Oortjes uit case halen

LGP-focus 21-03-2023

Prachtig geluid maar zo handig als highress audio

Geschreven voor: Bowers & Wilkins Pi7 S2

De reden dat ik deze oortjes heb aangeschaft is om te genieten van muziek op rustige momenten. Daar zijn deze oortjes dan ook perfect geschikt voor. Iedereen heeft een eigen smaak maar voor mensen die van een neutrale maar volle weergave houden en het niet storend vinden als de hoge tonen niet onderdoen voor de midden en de lage tonen zijn de B&W pi7s2 echt ideaal. De oortjes zijn helaas niet voor alles even geschikt. Het aansluiten van de oortjes ging bij mij al niet geheel soepel omdat mijn telefoon de oortjes/case niet vond. De app van B&W vindt de oortjes gewoon totaal niet terwijl deze wel verbonden zijn en dan zijn er ook zaken zoals het niet kunnen zien van individuele batterijniveau per oordop en het beperkt waterbestendig van de oortjes en niet waterbestendig zijn van de case. Gelukkig is dat ook niet waar ik de oortjes voor heb aangeschaft. Ik gebruik in sommige scenarios andere oortjes, een koptelefoon of speakers omdat elke situatie nou eenmaal iets anders focus vereist. Een leuke verassing vond ik dat ondanks dat aptx HD niet wordt ondersteund door mijn fold 4 de standaard aptx met de pi7 s2 beter presteerde dan de buds pro 2 met samsung 24bit codec. Ik denk persoonlijk dat de twist fit (zo noem ik het maar even) van B&W daar ook een rol in speelt. Al met al voor de liefhebbers van goed geluid echt een aanrader. De noicecanceling is voldoende en de overige eigenschappen heb ik nog niet uitgebreid getest aangezien ik ze pas een week heb en alles wel goed wil testen.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • design
  • connectie met apparaten zonder bluetooth
  • comfort

Minpunten

• case is niet waterbestendig
  • connectiviteit
  • app

Elhuart 16-03-2023

Oordoppen van goede kwaliteit

Geschreven voor: Bowers & Wilkins Pi7 S2

De bowers & wilkins zijn mooie oordoppen. De kwaliteit van de oordoppen en de charging case zijn zicht- en voelbaar goed. De pasvorm in het oor is ook goed en vallen niet snel uit.

Charging case ondersteund draadloos laden wat handig is, scheelt weer een draad. Installeren van de oordoppen gaat vlot en worden snel gevonden door mijn telefoon.

De charging case heeft een audio re-transmitter ingebouwd. Er zit een kabeltje bij met een audio plug aan de ene kant en de andere kant een usb-c die in je charging case gaat. De audio wordt dan door de charging case naar de oordoppen gestuurd. Dit is ideaal voor als je een apparaat hebt die geen bluetooth ondersteund, denk hierbij bijv. aan de audio in een vliegtuig. Ideaal dus om mee op vakantie te nemen.

De geluidskwaliteit is mooi. Ik mis wel in de app wat instellingen om het geluid wat naar smaak aan te passen. Voor deze prijsklasse zou ik toch verwachten dat ik wat meer naar smaak kan aanpassen. In de app vind ik eigenlijk alleen een instelling om noise cancelling aan/uit of automatisch te zetten of om achtergrond geluid door te laten.

Noise cancelling werkt goed maar nog steeds niet vergelijkbaar met wat je in een koptelefoon krijgt.

Pluspunten

• Draadloos laden charging case
  • Audio retransmitter charging case
  • Goed geluid
  • Comfortabel

Minpunten

• Prijs
  • Weinig functies in de app

BdelaMontagne 14-03-2023

Dure maar hoog kwalitatieve oordoppen

Geschreven voor: Bowers & Wilkins Pi7 S2

Deze oordoppen zijn de beste die ik tot nu toe gehad heb Toegegeven, ze zijn behoorlijk duur, maar dat wordt meer dan goed gemaakt door de kwaliteit. De doppen en case voelen hoog kwalitatief aan met mooi gebruik van materialen. Instellen en bedienen gaat gemakkelijk en snel, waarna je direct van muziek kunt genieten. De noise cancelling is top en zelfs beter dan de AirPods Pro die ik gewend was. De oplaadcase is wel iets groter, maar klein genoeg om in je broekzak te verdwijnen zonder dat ze in de weg zitten. De accu gaat helaas wel wat minder lang mee, namelijk 4 uur t.o.v. 4,5 uur met de AirPods Pro. Stoor ik mij niet heel erg aan want zo lang draag ik ze niet achter elkaar.

Pluspunten

• Kristalhelder
  • Diepe bass

Minpunten

• Duur
  • Grote laadcase